Yaşam

37. Gençlik Günleri Boğaziçi Gençlik Korosu Konseri ile Başladı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları tarafından klasik olarak düzenlenen 37. gençlik günleri, Boğaziçi Gençlik Korosu’nun 6 Mayıs’ta Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’ndeki görkemli konseriyle başladı.

İstanbul’un kesintisiz gerçekleştirilen tek gençlik ve sanat buluşması olan Genç Günler; konserler, söyleşiler, atölye çalışmaları ve katılımcı grupların oyunlarıyla gençleri sanatla buluşturmaya başladı. İBB Şehir Tiyatroları, 8 sahneyi gençlerin beğenisine açtı ve onların oyunları büyük bir emekle bir hafta boyunca hazırlandı.

37. Genç Günler Öncesi Boğaziçi Gençlik Korosu Konseri’nin açılış konuşmasını Genel Sanat Yönetmeni Ayşegül İşsever yaptı:

“Bir asırdan fazla zaman önceydi…

İstanbul’da, dünya savaşının sıcak rüzgarlarının gölgesinde bir tiyatro kuruluşu sancısı çekiyordu.

Darülbedayi’nin doğuşu büyük savaştan hemen önce gerçekleşti.

Bu ateşin ortasında bir gül açtı, tiyatromuz keyifliydi.

Kısa bir süre sonra başlayan savaştan ağır yaralansa da ülkenin sanatsever gençleri omuz vermiş ve Darülbedayi’nin yolculuğu günümüze kadar gelmiştir.

Bu gençlerin ortasında da hocamız Muhsin Ertuğrul hocamız vardı” diyerek sözlerine başladı.

“Ortak Dilimiz” Sanattı, Bizi Bir Araya Getiren Tiyatro…

37 yıl önce gençlerin başlattığı sanat yolculuğunun nasıl yeni bir heyecanı ortaya çıkardığını anlattı:

“Bu yolculuk, 12 Eylül öncesi Muhsin Ertuğrul ustamızın Perdeci müstear ismiyle yazdığı bir yazının “sesi”ydi. Muhsin Ertuğrul da 1978’de yazdığı ilk Ulusal Tiyatrolar Günü bildirisinde soruyordu: “Şimdi soruyorum size bu sahnede: Kardeşi kardeşe kim kırdırıyor? Hangi katı yürekli, hangi zalim, hangi bencil bu masum yavruları perde arkasından kukla gibi kullanıyor? Nereden? Bunu cevaplamak için derinlemesine düşünmenizi bekliyorum. Büyük kurtarıcı Atatürk, yurtta ve dünyada barış diye bir temel ilke ortaya koydu. Evde huzur nerede? Bu temeli yıkanların art niyetlerini düşünmek ve ortaya çıkarmak siz değerli seyircilerin elindedir.”

Sanat, sanatçı, geleceğin felaketlerini gören, ruhunda hisseden ve bir “kâhin” gibi toplumu uyaran kişidir. Muhsin Ertuğrul, “yurtta huzuru” harekete geçiren çatışmanın, büyük buhranın boyutlarını da hissetti ve toplumu uyardı.

Ama kardeş kardeşi kırdı.

Oldu…

Gençlik Günleri, gençliği sanatla buluşturarak yeni bir heyecanla “barış” yolunda ustamızın “sorusuna” bir “cevap” olarak başladı.

“Ortak dilimiz” sanattı, bizi buluşturan tiyatro…

1985 yılında serüvenine başlayan Young Days bugün 37 yaşında.”

Sanat Rehberiniz Barış Ve Kardeşlik Unsuru İyilik İşiniz Olsun

İşsever, gelecekten umutlu olduğunu ifade ederek konuşmasını şöyle tamamladı:

“Bugün bu yolculuğun 37. durağında, kurucumuz Mustafa Kemal Atatürk’ün “Daima İleriye” sözü rehberliğinde “sanat iyileştirir” mottosuyla düzenlediğimiz programın açılışında bir aradayız. Cumhuriyetimizin 100. yılında.

Boğaziçi Gençlik Korosu gençleri, Şef Masis Aram Gözbek yönetiminde Genç Günler ruhuna uygun bir konserle bizlere müzik ziyafeti sunacak.

Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’ni dolduran gençler sanat rehberiniz, barış ve kardeşlik unsurunuz, hoşluklar işiniz olsun.

Geleceğe umutla bakmak ve birlikte “ortak bir dil” kurmak için elimizde kalan tek güzellik sanat… Sanatın değerini bilerek, duygularımızı ve duygularımızı konuşarak bu ülkede daha kaç 100 yıl beraber yaşayacağız diye düşünüyorum. fikirleri sanatla, hep “ileri” hayaliyle.

sevgiyle selamlıyorum…”

Seyirci 37. Gençlik Günlerinin Coşkusunu Boğaziçi Gençlik Korosu Konseri İle Yaşattı

37. Gençlik Günleri’nin ilk etkinliği olan Boğaziçi Gençlik Korosu Konseri’nde şef Masis Aram Gözbek liderliğindeki 30 kişilik orkestra seçkin bir repertuvarla gençlerin karşısına çıktı.

Açılış konserinde repertuarında yer alan Boğaziçi Gençlik Korosu;

Ayşem Nerden Geliyon (yönetmen Masis Aram Gözbek, 1987 & Ahmet Adnan Saygun, 1907-1991)

Tanık (stra. Jack Halloran, 1916-1997)

Engel (düz. Oliver Gies, 1973)

Sözde Yoik (Jaakko Mantyjarvi, 1963)

Kızılcık Var (editör. Hakan Önsöz, 1969)

Kara Üzüm Salkımı (düz. Erdal Tuğcular, 1961)

Seni Bulduğumda (Cenan Akın, 1932)

Sana koş (Pentatonix)

Nyon Nyon (Jake Runestad, 1986)

Balleilakka’yı oynadı (yönetmen Ethan Sperry, 1967).

Boğaziçi Caz ​​Korosu bünyesinde 2014 yılında kurulan 15-26 yaş arası gençlerden oluşan Boğaziçi Gençlik Korosu, 37. Gençlik Günlerinin coşkusunu Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nde yaşadı. Hayranlıkla izlenen konser dakikalarca ayakta alkışlandı.

Konserin sonunda Genel Sanat Yönetmeni Ayşegül İşsever sanatçılara plaket takdim etti.

37. Gençlik Günleri 36 Üniversite Kümesinin Yerli Yapımları ve Oyunlarıyla Devam Edecek

İBB Şehir Tiyatroları her yıl olduğu gibi Gençlik Günleri için özel olarak tasarlanmış gençlik oyunlarına da tiyatro bünyesinde yer veriyor. Bu yıl Genç Tiyatro başlığıyla duyurulan bu bölümde, Makul şüphe Ve Buraya Baş Buraya Gövde Buraya Kanatlaroyunlar ilk kez seyirciyle buluşacak.

Makul şüphe

Senaryosunu Suzie Miller, çevirmenliğini Nazlı Sevgili Yolcu’nun üstlendiği filmin yönetmenliğini ise Emre Narcı üstleniyor. Aslı Akın Narcı, Emre Narcırol alır.

İki yıl sonra, bir cinayet davasının iki yönetim kurulu üyesi olan Anna ve Mitchell, lüks bir otel odasında yeniden gündeme gelir. İki konuşmanın ortasından sonra gerçeği gördüğümüzü her düşündüğümüzde, devreye makul bir şüphe girer. Oyun, gerçek ve doğru olduğuna inandığımız şeylere dayanarak verdiğimiz anlık kararların sadece kendi hayatımızı değil, etrafımızdakilerin hayatını da geri dönülmez bir şekilde nasıl değiştirebileceğini araştırıyor.

İnsan ilişkileri söz konusu olduğunda gerçekten gerçek olan nedir?

İşte Kafa, İşte Gövde, İşte Kanatlar

Senaryosunu Sevim Burak’ın yazdığı filmin yönetmenliğini ise Berfu Aydoğan üstleniyor. Elçin Atamgüç, Şebnem Köstemrol alır.

Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı’nın değerli yazarlarından biri olan Sevim Burak, 1950-1970’li yılların ortalarında kendi deyimiyle “herkes hikâye anlatırdı” deyince, kısa öykücülüğü ve sanat anlayışıyla Türk Edebiyatına yepyeni bir akım getirdi. ve alıştıklarını dinlediler”. “İşte Baş, İşte Gövde, İşte Kanatlar” adlı oyunda, Kuzguncuk’ta bir konak sahibi olan Ziya Bey’in bir daha gelmemesinden sonra, Melek ve Nıvart adlı iki hanımın yıllar sonra o konakta yaşadıkları hikâyeler anlatılır. geçmiş ile şimdi arasında gidip gelen, düş-oyun-hayal-gerçeklik hikayeleridir. İç içe bir anlatım dili ile izleyiciye sunulur.

36 Üniversite Kümesi Katılıyor

Üniversitelerin hibrit eğitime geçişine rağmen konservatuvar, üniversite tiyatro bölümleri ve tiyatro kulüplerinden toplam 36 tiyatro oyunu bu yıl Genç Günler’de seyirciyle buluşacak.

27. Bedia Almohad Ödül Töreni

İBB Şehir Tiyatroları ve Türk Kadınlar Birliği İstanbul Şubesi’nin ortaklaşa düzenlediği 37. Gençlik Günleri kapsamında. 27. Bedia Almohad ÖdülüUğurtan Atakan yönetmenliğinde 12 Mayıs 2023 Cuma günü saat 20.30’da Müze Gazhane Sevda Şener Sahnesi’nde gerçekleştirilecektir.

GÖRÜŞMELER

İBB Şehir Tiyatroları; 37. Gençlik Günleri’nde tiyatronun usta isimlerini, gençlerin ilgisini çekecek konuları ve konukları bir araya getiriyor. Bu kez tiyatronun seçkin eserlerini izleyeceğimiz koltuklarımızda ustalarımızı dinleyip, onların bilgi ve görgülerinden yararlanacağız.

Metin Akpınar

8 Mayıs Pazartesi 19.00- Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi

Sinema ve tiyatro tarihimizin usta komedyenlerinden Metin Akpınar; Şehir Tiyatrosu’na geliyor. Ustamızın tiyatro yolculuğundan, Türkiye’nin ilk kabare tiyatrosu olan Devekuşu Kabare’den, toplumsal hafızamızda yer eden komedi sinemalarından bahsediyoruz.

Mizah kültürümüz; En büyük emekçilerinden Metin Akpınar’ı dinlemeniz için sizi Kentin Tiyatrosu’na davet ediyoruz.

Zafer Algöz

10 Mayıs Çarşamba 18.00 – Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi

Devlet Tiyatrosu’nda aldığı eğitimle tiyatro hayatına başlayan Zafer Algöz; Ankara ve Bursa Devlet Tiyatroları’nda başlayan oyunculuk serüvenini, İstanbul Devlet Tiyatroları’ndaki ustalık sürecini ve rol aldığı filmleri anlatıyor. bizim efendimiz

Elif Dağdeviren

11 Mayıs Perşembe 19.00- Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi

Türkiye’nin ilk internet içerik şirketini de kuran yapımcı, gazeteci ve Elif Dağdeviren, WEB 03 ile geçişini yaptığımız dijital dünyanın metaverse’den yapay zekaya, özellikle internet dünyasında nasıl değişeceğini size anlatacak. eğlence bölümü. Bu yeni teknoloji alanları hayatımıza hangi uygulamaları getirecek ve neleri uzaklaştıracak? Geleceğin yeni meslek kümeleri neler olacak? Metaverse’te stand-up gösterisi de yapan Dağdeviren, dijital dünyada eğlenceli ve öncü bir söyleşi yapacak.

ATÖLYELER

Yiğit Sertdemir- Yönetmen Atölyesi “Oyun Kurucu Olarak Yönetmen”

7 Mayıs Pazar 18.00-20.00 Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi

Yazar, Yönetmen, Oyuncu, Eğitmen Yiğit Sertdemir, bu kimliklerin kurgulanmasından yönetmenin bakış açısına kadar “parça-bütün” kavramları üzerine zaman zaman katılımcılarla soru-cevap çalışması yapacak. yönetmen olarak sahnelemenin diğer unsurlarını bir bütüne dönüştürme süreci. .

Yiğit Kocabıyık-Oyunculuk Atölyesi-‘Stanislavski Sistemine Dayalı Meisner Tekniğinin Deneyimlenmesi’

8 Mayıs Pazartesi 18.00-20.00 Müze Gazhane Meydan Sahnesi

 

Yiğit Kocabıyık, 37. Genç Günler kapsamında Tom Cruise, Steve Mcqueen, Sandra Bullock gibi isimlerin oyunculuk tekniği olarak kullandığı Meisner Tekniği’nin sistematiğini örnek uygulamalarla paylaşacak.

Teknik üzerine çalışmalarını sürdüren Dr. Yiğit Kocabıyık, oyunculuk eğitimi üzerine doktora teziyle birlikte yazdığı makaleler ve Meisner tekniğinin Stanislavski Sisteminden farklılıkları ve benzerlikleri üzerine yazdığı makalelerle bu disiplini tartışmaya açıyor.

Murat Mahmutyazıcıoğlu-Yazı Atölyesi “Anlatıcı Olarak Yazarlık ve Yazarlık”

9 Mayıs Salı 18.00-20.00 Müze Gazhane Meydan Sahnesi

21. Afife Ödülleri, Cevat Fehmi Başkut ve Teb Yılın En İyi Oyun Yazarı Ödülleri, İstanbul’dan Güzelsin De, Fü, Şeker Yok, Aşktan Öldü, Yazgı Can, Ağrı Korosu, Toz Murat Mahmut Yazıcıoğlu’nun yazarı oynuyor. seyirciyi ve eleştirmenleri derinden etkileyen oyunlarının ışığında yazdı. Yolculuğunun aşamalarını, ülkemizde ve dünyada değişen ve dönüşen oyun yazarlığına ilişkin görüşlerini paylaşacak.

Öğretim Üyesi Başak Özdoğan- ”Sahne Tasarımı Eğitiminde Öncü Bir Okul; MSGSÜ Sahne Dekorasyonu ve Kostümü Bölümü”

10 Mayıs 2023 18.00-20.00 Müze Gazhane Meydan Sahnesi

Mimar Sinan Hoş Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Süsleme ve Kostüm Bölümü, Türkiye’de Güzel Sanatlar alanında sahne tasarımı veren ilk bölümdür. Bu atölyenin konusu, 1962’den bu yana gelişen tasarım eğitimi kavramı ve bir sahne tasarımcısının yaratma sürecini nasıl ele aldığı ve günümüzün yetişmiş öğrencilerinin eserlerinden örneklerle anlatılacak.

Metaverse Workshop ve Söyleşi – Cet Güneş, İsmail Solak-Black Studio

11 Mayıs Perşembe Saat: 18.00 – 18.45 Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi

Çalıştayda metaverse ekosistemi, firmaların bu konudaki yaklaşımları, dünyanın bu teknolojiye ne kadar yakın olduğu ve Black Studio’nun bu dikeyde neler yaptığı uygulamalı olarak paylaşılacak. Bu alanda çalışmak isteyen gençlerle tecrübe ve bilgi aktarımı gerçekleşecek. Black Studio aslen bir metaverse firmasıdır; Finanstan teknolojiye, perakendeden birçok markayı metaverse & NFT dünyasıyla tanıştıran Black Studio, ilk ödüllü metaverse ajansı konumunda. “Decentraland, The Sandbox, Roblox, Spatial gibi bilinen metaverse platformları, markalar için istenilen tüm projeleri uçtan uca hayata geçiriyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu